Особливості маркування лікарських препаратів

На лікарських препаратах та медикаментах, згідно із законом, має бути маркування у вигляді затверджених нормативними документами цифр, літер та інших умовних знаків. Для всіх препаратів, які належать до лікувальних або профілактичних, ця вимога є обов'язковою і діє вже кілька років. Поки що немає припису маркувати БАДи, на даний момент проводиться експеримент із нанесення інформації на них.

Маркування є не просто етикеткою з даними про товар на його упаковці. Це ціла система, частина виробничого процесу, що виконується для кількох цілей. Вона передбачає нанесення на поверхню як самого продукту, так і його упаковки інформації, що розповідає про виробника, склад, термін придатності, способи вживання і так далі.

Для яких товарів є потрібним, як проводиться

Маркуються всі ліки, обіг яких регулюється законодавством. Це як безпосередньо препарати, так і субстанції фармацевтичного призначення. Конкретного переліку немає. Законодавство визначає, що лікарськими засобами є будь-які препарати, призначені для профілактики, діагностики або лікування, реабілітації, збереження або переривання вагітності.

Субстанції фармацевтичного типу - це ліки, що включають одну або кілька речовин, що мають лікувальні властивості та відрізняються активним впливом. Це будь-які речовини, незалежно від походження, що використовуються для виробництва препаратів і впливають на їхню ефективність.

У компанії представлений широкий вибір обладнання, за допомогою якого маркування ліків буде зручним та простим. Це принтери, які завжди наносять чіткі та розбірливі символи, що зберігають високу якість та читабельність надовго. Професійні пристрої працюють швидко, їх застосування унеможливлює простої на виробництві. Вони легко налаштовуються та максимально комфортні в управлінні.

Маркування ліків

Весь процес маркування ділиться на три етапи:

  • виробник та імпортер розміщують на поверхні товару маркувальний штрих-код;
  • постачальники звіряють дані, потім реєструють закупівлі та продажі аптеками та різними медичними установами;
  • покупці-замовники проводять звірку зі свого боку та реєструють постачання замовлення. Коли товар купує кінцевий споживач, його ідентифікують за допомогою маркування, а потім легко та швидко знімають з обліку.

Директива ЄС висуває особливі вимоги до маркування ліків, щоб уникнути підробок. Так, на зовнішній упаковці завжди повинен бути код, щоб легко ідентифікувати ліки і переконатися в їх справжності. Також зараз проводиться суворіший контроль якості речовин активної дії, що використовуються виробниками.

На виробничих лініях необхідно передбачити також поствиробниче маркування. Це потрібно для будь-якого фармацевтичного підприємства. Для маркування ліків підійдуть різні види принтерів. Це не тільки обладнання, яке використовує чорнило, але й термотрансферні, лазерні системи.

Оцініть матеріал
(3 голосів)

Залишити коментар